Правильні пропорції горючої суміші, котра подається до камер згорання, залежить економічність та ККД двигуна. Для створення правильної пропорції горючої суміші в автомобілях передбачено складний механізм, котрий відповідає зокрема й за однорідність суміші. Для цього в автомобілях встановлюється паливний насос високого тиску (ПНВТ).
Основні завдання паливного насоса високого тиску
Конструкція цього елемента досить проста — це насос для перекачування пального. Насоси високого тиску випускаються в декількох типах, із конструктивними особливостями. Відповідно, принцип роботи різних насосів також різниться.
Насос високого тиску працює через муфту випередження, щоби створювати потрібний тиск для відкриття форсунок.
Принцип роботи паливного насоса полягає в тому, що штовхач змушує рухатися плунжер. Він підіймається та перекриває впускний канал, за рахунок чого витісняється пальне через клапан, подаючись на форсунки.
Залишки паливної суміші відходять через спеціальні канали в конструкції плунжера. Коли зворотна пружина відпускає його в вихідне положення, відкривається впускний клапан і процес повторюється знову.
Головна відмінність пристрою полягає в наявності окремої плунжерної пари на кожному циліндрі. Всі вони розміщуються в єдиному корпусі ПНВТ, а подача пального виконується по спеціальних каналах.
Працює пристрій таким чином:
Рух плунжера забезпечується обертання кулачкового валу, котрий має привід безпосередньо від колінчатого вала двигуна.
Під впливом штовхача плунжер рухається по втулці, при досягненні потрібного тиску відкривається випускний клапан і пальне поступає у внутрішній циліндр двигуна.
Регулювання моменту подачі потрібного обсягу пального може виконуватися механічно або за допомогою електронного керування.
Як розпізнати несправності ПНВТ?
Запідозрити несправності насоса високого тиску можна за такими ознаками:
сторонні звуки від насосу;
збільшена витрата пального;
двигун запускається важко, глухне під час руху;
в паливному фільтрі присутня дрібна стружка;
сторонній дим у вихлопі;
протікання з паливного насоса.
Якщо ви помітили навіть один із симптомів свого автомобіля, обов'язково варто записатися на діагностику в спеціалізований центр Diesel Kyiv. Нехтування такими симптомами може привести до повної зупинки двигуна, надалі, до повної зупинки насоса.
Визначаємо неполадки плунжера
Плунжер — основний елемент, котрий створює тиск. Ця деталь, що має форму циліндра, виготовлена з міцного сплаву. Плунжер має дуже точні розміри, проте для правильної роботи паливного насоса плунжер потрібно регулярно змащувати. Для змащування використовується дизельне пальне, без нього деталь буде деформуватися. Якщо в системі опиняється велика кількість повітря, плунжер стирається через високу температуру тертя.
Оскільки при надмірному нагріванні властивості металу незворотно змінюються, деталь потрібно буде замінити. Зміна форми також впливає на властивості плунжера, що негативно позначається на роботі паливного насоса.
Ще один фактор, котрий впливає на тривалість та ефективність роботи паливного насоса — якість палива. Якщо в ньому є велика кількість парафіну, смол, таке пальне знижує функції змащування. Часточки палива осідають на рухомих елементах паливного насоса, що може призводити до ламання та подальшого ремонту.
При проблемах з паливним насосом не рекомендується його діагностування в домашніх умовах. На СТО Diesel Kyiv є спеціальний стенд, котрий допоможе дати точну оцінку стану системи. В домашніх умовах часті випадки, коли власник автомобіля переплутав трубки на паливній помпі. Якщо ви хочете бути впевненими, що паливний насос високого тиску буде працювати безперебійно, найкращим рішенням буде звернутися до спеціалістів станції технічного обслуговування Diesel Kyiv.
Kommentare