Паливна фурнітура скрізь влаштована однаково. Це вірно, проте лише в якоюсь мірою. Зокрема відрізняється конструкція паливних форсунок, котрі існують у великій кількості різновидів. Найчастіше розрізняють паливні форсунки та форсунки common rail.
Відмінності систем насос форсунок та форсунок Common Rail
Ці дві паливні системи існують в різних формах достатньо давно, обидва різновиди мають шанувальників серед автомобілістів.
Варто відзначити, що паливні системи типу common rail існують доволі давно, хоча не мало підвищеного попиту донедавна. Підвищена увага до цієї системи зумовлена новими екологічними стандартами, яким цей тип форсунок більше відповідає.
Їхні функції ідентичні — впорскувати паливо в циліндр в процесі згорання. Працюють ці типи систем зовсім по різному, тому й конструкція їхня має кардинальні відмінності.
Особливості насос форсунок
Насос форсунки працюють незалежно одна від одної, керуючись розподільчим валом для правильного вибору часу впорскування. Форсунка і насос — це єдина конструкція, котра підтримує тиск палива всередині форсунки перед подачею в циліндр для спалювання.
Система насос форсунок відрізняється характерними особливостями:
Оскільки система залежить від розподільчого валу, вона не має достатнього рівня гнучкості, як у інших систем подачі палива.
Один зі специфічних моментів, пов'язаних із насос форсунками — вони є монолітною конструкцією, тому окремі компоненти знайти складніше.
В системі з насос форсунками паливо не підтримується при постійному високому тиску. Паливо перебуває при нижчому тиску під час руху через двигун.
Основна задача форсунок — підвищувати тиск палива в більшому ступені перед кожним впорскуванням. Насос форсунки використовують менше палива на початку процесу, що підвищує ефективність двигуна, знижує рівень вихлопу.
Чим відрізняється паливна система форсунок Common Rail?
Характерною відмінністю форсунок Common Rail є паливна магістраль високого тиску, котра подає паливо в окремі форсунки. На відміну від насос форсунок, рампа підтримує паливо на постійно високому рівні, потрібному для впорскування.
Форсунки не змінюють тиску палива, яке вже готове до впорскування, коли втягується до форсунки. Через цю відмінність насос є окремим компонентом, а не частиною інжектора. Відповідно інжектор має простішу конструкцію, аніж модульний інжектор насос форсунок.
Форсунки Common Rail здебільшого електронні, використовують соленоїди, синхронізуються електронним блоком керування. За допомогою такої системи невелика кількість пального подається в циліндр перед повним впорскуванням для оптимізації часу та кількості паливно-повітряної суміші. Це заощаджує витрати палива, врешті ви отримуєте більше потужності при одночасному зниженні рівня шуму та вібрації.
Підвищений тиск у системі також позитивно позначається на ефективності, знижує рівень шкідливих вихлопів.
Попри відносну новизну системи Common Rail, котра отримала широке поширення не так давно, вона швидше набрала популярності серед виробників двигунів. Ця тенденція в майбутньому буде лише зберігатися.
Проте слід пам'ятати й про деякі нюанси. Оскільки система Common Rail має складнішу конструкцію, це позначається на підвищенні ціни не лише на саму систему, але й на компоненти та ремонт. Оскільки паливо в системі підтримується на вищому рівні, тиск впливає на компоненти системи, підвищуючи ризик їх ламання.
Також система Common Rail чутливіша до забруднень, власне потрапляння сміття до форсунок є найпоширенішою причиною виходу з ладу. Якщо ви помітили збільшення витрати палива, для початку варто перевірити якість та чистоту палива.
Якщо підсумувати, двигун з насос форсунками вартує дешевше, проте в обслуговуванні обійдеться дорожче, адже ця система поступово знімається з виробництва. Тож знайти компоненти та запчастини буде все складніше.
При виникненні будь-яких нарікань на систему насос форсунок чи Common Rail ви завжди можете звернутися за допомогою до центру Diesel Kyiv.
Comments