top of page

Чим відрізняється насос форсунка від Common Rail

Сучасні автомобілі з дизельним двигуном майже вдвічі економніші своїх бензинових аналогів.  Це пояснюється просто — рівень ККД бензинового двигуна рідко сягає 30%, тоді як турбований дизель дає 50% і навіть більше. Гарантією такої ефективності є сучасна система впорскування палива. Найпопулярніші системи подачі пального — Common Rail та насос-форсунки. Принцип їхньої роботи відрізняється кардинально, проте ефективність вони видають практично однакову. Такі особливості змушують водіїв задуматися — на якій системі краще обирати авто? 


Чим відрізняється насос форсунка від Common Rail

Ключові переваги системи Common Rail

Система Common Rail найпоширеніша, переважно через те, що виробники автомобілів постійно працюють над її розвитком, кожного року роблять її продуктивнішою. З моменту першого запуску, в 1997 році, змінилось уже багато поколінь Common Rail. Кожне нове покоління працює під більшим тиском, зокрема четверте покоління може розвивати тиск 220 МПа. 


Ключові переваги системи Common Rail: 

  • Дуже економна та тиха робота. Впорскування палива, завдяки постійному тиску, відбувається в декілька етапів, що гарантує плавну роботу двигуна, менший рівень шуму та зменшені викиди сажі. 

  • Форсунки мають досить складну конструкцію, проте їх можна ремонтувати. Проте, якщо одна форсунка вийшла з ладу, вся система зупиняється. 

  • Для коректної роботи системи Common Rail необхідно ретельно обирати пальне, чисте і без домішок води.


Відмінності системи на основі насос-форсунок 

Ця система займає друге місце в сучасних дизельних двигунах. В цій системі поєднується одразу два вузли — насос високого тиску та форсунка. 


Працює така система по такому принципу:

  • встановлення окремо на кожен циліндр; 

  • під'єднується до розподілвалу, набирає необхідний тиск від нього до камери високого тиску за допомогою плунжерного насоса; 

  • електромагнітний чи п'єзоелектричний клапан регулює дозовану подачу палива.


Плюси цієї системи полягають в гнучкому керуванні спалюванням палива, відсутністю додаткового насоса. Насос-форсунка, котра працює під тиском 220 МПа, гарантує високу економність та чистий вихлоп. При цьому двигун працює так само тихо, як і бензиновий. 


В цій системі кожна форсунка працює незалежно, керуючись розподільчим валом для правильного вибору моменту впорскування. Форсунка та насос — це єдине ціле, котре підтримує тиск палива всередині самої форсунки перед подачею в циліндр для спалювання. 


Залежність від розподільного валу не дає цій системі високого рівня гнучкості, як і в інших ситемах подачі палива. Залежно від типу двигуна, насос форсунки можуть бути електронними чи механічними. Оскільки ці форсунки поєднують функції насоса в одній системі, окремі компоненти мають досить складну конструкцію. 


Різниця насос форсунки та Common Rail

Зокрема, система насос-форсунок має й недоліки: 

  • Швидке зношування насосної частини. Згідно зі статистикою компанії Diesel Kyiv, ремонтувати насос-форсунки потрібно частіше, аніж Common Rail.

  • Високі вимоги до якості палива.

  • Труднощі в ремонті. Відновленню підлягають лише насосні секції та плунжерні пари. Якщо проблема складніша, потрібно купувати нову насос-форсунку. 

  • Кожна система має переваги та недоліки. Проте завдяки постійному розвитку, Common Rail складає близько 80% дизельних автомобілів. Тож, якщо ви ще думаєте, який автомобіль придбати, вибір очевидний. 


Якщо у вас уже є автомобіль з системою насос-форсунок, важливо регулярно проводити техогляд, щоби зменшити ризик ламання. Компанія Diesel Kyiv пропонує комплексний підхід до ремонту насос форсунок та систем подачі палива Common Rail. 


Діагностика та подальший ремонт проводиться на сучасному обладнанні, зокрема використовуються стенди європейських виробників. Також для діагностики та ремонту застосовуються власні розробки компанії. Регулярне проведення діагностики паливної системи — запорука тривалої роботи. 

5 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі

Comments


bottom of page